Gratis online training Aan de telefoon

Gratis online training 'Aan de telefoon'

Nederland vergrijst en het aantal mensen met dementie neemt toe. De kans is groot dat jij als klantenservice medewerker te maken krijgt met een klant met dementie. Weet jij hoe je hen goed kunt helpen? Test je kennis in onze gratis online training 'Aan de telefoon'. 

https://vimeo.com/216845353
Gratis online training Aan de telefoon

Stel je voor...

Je bent als klantenservice medewerker in gesprek met een klant. Je vraagt ter referentie naar een aantal persoonsgegevens. Hij komt niet op zijn geboortedatum/adres/telefoonnummer en valt vervolgens stil. Hoe reageer jij? Leer hoe jij als klantenservice medewerker dementie kunt herkennen en goed kunt reageren als je iemand met dementie aan de telefoon krijgt.

Hoe werkt de online training?

Deze gratis online training is gebaseerd op de ‘Doe GOED-methode’. Er zijn vier onderdelen: herkennen, geruststellen, oogcontact maken en even meedenken. Elk onderdeel bestaat uit drie vragen. Wanneer je de training meerdere keren doet, verschijnen er steeds andere vragen en komen er verschillende situaties voorbij. Zo leer je stapsgewijs vaardigheden aan die belangrijk zijn in het contact met mensen met dementie, zodat je hen kunt helpen op het moment dat ze dat even nodig hebben. Het volgen van deze training kan eenvoudig online en kost je ongeveer 15 minuten!

uitleg-doe-goed
Gratis online training Aan de telefoon

Doe de training samen met je collega's

Maak een team aan en nodig zo je collega's uit om de training te doen en vergroot samen jullie kennis over dementie en jullie vaardigheden in de omgang met mensen met dementie. Zo verbeter je de klantenservice van jullie organisatie!

In samenwerking met CZ

De online branchetraining Aan de telefoon is ontwikkeld in samenwerking met zorgverzekeraar CZ. De training is erop gericht om de kennis van de klantenservicemedewerkers te vergroten en hen te leren hoe zij het beste om kunnen gaan met klanten met dementie. In de training komen diverse praktijksituaties aan bod om de signalen van dementie te leren herkennen en ervoor te zorgen dat de medewerker weet hoe hij of zij het beste kan helpen. Moeilijke situaties voor klanten of bezoekers met dementie kunnen hierdoor snel opgelost of zelfs voorkomen worden. Bekijk hiernaast de promotievideo.