Praxis dementievriendelijk
Inleven in de klant met dementie

Praxis gaat een stapje verder!

Praxis past als eerste en enige landelijke keten haar beleid aan om beter rekening te kunnen houden met klanten met dementie. Naast het trainen van medewerkers gaan ze dus nog een stapje verder. Een mooi voorbeeld voor andere organisaties! 

Dementievriendelijke bouwmarkt

Praxis wil een dementievriendelijke winkel zijn, een winkel waar ook klanten met dementie welkom zijn. Daarom zijn onze online trainingen 'GOED omgaan met dementie' voor alle Praxis-medewerkers beschikbaar in de Praxix Academy. Er is besloten om vanaf september de trainingen op locatie landelijk aan te bieden aan alle vestigingen van Praxis en Formido. Wanneer 80% van de medewerkers van een winkel de online training volgt én minimaal twee medewerkers een training op locatie hebben gevolgd, ontvangt de betreffende winkel het certificaat en de sticker Samen dementievriendelijk.

Praxis dementievriendelijk
Praxis dementievriendelijk

Net dat stapje verder

Om te voorkomen dat klanten met dementie verkeerd of beledigend behandeld worden wanneer zij door hun ziekte vergeten een artikel af te rekenen, heeft Praxis een speciale procedure voor haar medewerkers opgesteld. Daarmee voorkomen zij dat klanten met dementie onterecht een winkelverbod krijgen. Een mooi voorbeeld van klantbeleving! Zo dragen zij bij aan een samenleving waarin mensen met dementie zo lang mogelijk zelfstandig kunnen functioneren.