Online training speciaal voor horecamedewerkers

Hoe ga je om met mensen met dementie?

Het aantal mensen met dementie groeit. Ook in de horeca krijgen jij en je medewerkers dus steeds vaker te maken met gasten met dementie. Help mee om de Nederlandse horeca dementievriendelijk te maken. Laat je medewerkers de gratis online training 'In de horeca' volgen!

dementievriendelijk in de horeca

Welk antwoord is het juiste?

Hoe reageren jij en jouw medewerkers als een gast ineens niet meer weet dat zij al besteld heeft? Dat leren jullie in de gratis online training 'In de horeca'. Deze is ontwikkeld in samenwerking met Huis ter Duin, en is bedoeld voor iedereen die werkzaam is in een café, restaurant of hotel. In vijftien minuten leer je hoe je gasten met dementie kunt herkennen én hoe je op een goede manier met hen omgaat. Wanneer de training meerdere keren gedaan wordt, verschijnen er steeds andere vragen en komen er verschillende situaties voorbij.

Ook mogelijk op locatie

De training kan niet alleen online, maar ook in-house gegeven worden, net als bij Grand Hotel Huis ter Duin. Stephan Stokkermans, Managing Director van Grand Hotel Huis ter Duin, vertelt: “Iedereen is welkom in ons hotel. Ook mensen met dementie. Ons personeel heeft de training gevolgd en weet daardoor beter hoe ze met deze gasten om moet gaan.”

Online toolkit voor communicatie

In de online toolkit vindt je voorbeelden voor nieuws-, pers-, social media- en intranetberichten om deze training onder de aandacht te brengen bij medewerkers en vakgenoten.

dementievriendelijk in de horeca

Doe de training met z'n allen

Dat kan op twee manieren:

  • Maak een team aan voor jou en je medewerkers. Nodig je medewerkers uit om samen de training te doen en vergroot jullie kennis over dementie en jullie vaardigheden in de omgang met mensen met dementie. Zo verbeter je de klantenservice van jullie bedrijf!
     
  • Heeft jouw bedrijf meer dan 250 medewerkers? Vraag dan je eigen bedrijfspagina aan. Zo kunnen alle medewerkers via jullie eigen pagina inloggen en de training doen.

Om de training te kunnen doen vragen wij jullie om je aan te melden met e-mailadres en postcode. Zo kunnen wij zien hoeveel mensen onze trainingen volgen.

Samen dementievriendelijk, Grand Hotel Huis ter Duin en Koninklijke Horeca Nederland (KHN) willen met de online training de kennis van medewerkers in de horeca vergroten, waardoor de horeca nog toegankelijker wordt voor mensen met dementie.

In de omgang met dementie is nog veel te winnen

Deel daarom deze pagina en dit filmpje in je netwerk, zodat ook anderen ook de training kunnen doen. Meer kennis over het herkennen van dementie en hoe hiermee om te gaan is belangrijk voor een branche die bekend staat om haar gastvrijheid!