Gratis online training 'In de horeca'

Stel je voor...

Een meneer die zomaar zonder betalen de zaak uitloopt en boos wordt als je hem daarop aanspreekt. Of een mevrouw zoals in het filmpje, die iets bestelt en dan heel verbaasd reageert als je het voor haar neer zet. Volgens haar heeft zij nog helemaal niets heeft besteld! Hoe kun jij het beste reageren? Het juiste antwoord leer je in de gratis online training 'In de horeca'.

Doe GOED

Hoe werkt de online training?

Deze gratis online training is gebaseerd op de ‘Doe GOED-methode’. Er zijn vier onderdelen: herkennen, geruststellen, oogcontact maken en even meedenken. Elk onderdeel bestaat uit drie vragen. Wanneer je de training meerdere keren doet, verschijnen er steeds andere vragen en komen er verschillende situaties voorbij. Zo leer je stapsgewijs vaardigheden die belangrijk zijn in het contact met mensen met dementie, zodat je hen kunt helpen op het moment dat ze dat even nodig hebben. Het volgen van deze training kost je ongeveer 15 minuten!

Toen die mevrouw wilde betalen kon ze haar portemonnee niet vinden. Ze werd boos en eiste dat ik haar portemonnee terug zou geven. Ik wist niet wat ik moest doen!

Doe de training samen met je collega's

Dat kan op twee manieren:

  • Maak een team aan voor jou en je collega’s. Nodig je collega's uit om samen de training te doen en vergroot jullie kennis over dementie en jullie vaardigheden in de omgang met mensen met dementie. Zo verbeter je de klantenservice van jullie bedrijf!
     
  • Heeft jouw bedrijf meer dan 250 medewerkers? Vraag dan je eigen bedrijfspagina aan. Zo kunnen alle medewerkers via jullie eigen pagina inloggen en de training doen.
goed omgaan met dementie in de horeca

Om de training te kunnen doen vragen wij jou om je aan te melden met je e-mailadres en postcode. Zo kunnen wij zien hoeveel mensen onze trainingen volgen.

In de omgang met dementie is nog veel te winnen

Deel daarom deze pagina en dit filmpje in je netwerk, zodat ook anderen ook de training kunnen doen. Meer kennis over het herkennen van dementie en hoe hiermee om te gaan is belangrijk voor een branche die bekend staat om haar gastvrijheid!