Hoe maak ik mijn bedrijf dementievriendelijk

Maak je bedrijf dementievriendelijk!

Dementie is volksziekte nummer 1 en raakt ons allemaal. Ook het bedrijfsleven! Hoe reageren jij en je collega's op een klant met dementie? In onze trainingen leer je in herkenbare situaties om de signalen van dementie te herkennen en hier je service op aan te passen.

Onze trainingen helpen jouw bedrijf dementievriendelijk worden

Op locatie

Voor medewerkers met veel klantcontact bieden wij trainingen op locatie aan. De trainingen worden verzorgd door twee door ons zelf opgeleide trainers, verspreid door het hele land. Zowel in de ochtend, middag of avond. Een training is voor minimaal 10, maximaal 20 deelnemers en duurt 2 tot 2,5 uur.

> Meer informatie

In de vlog hiernaast zie je waarom de medewerkers van de KPN-winkels een training volgden en wat zij daarvan vonden.

E-learning plaatsen in een online leeromgeving (LMS)

Bij grotere bedrijven en organisaties is er de mogelijkheid om de e-learning op te nemen in een eigen leeromgeving of intranet.
Dit kunnen wij kosteloos aanbieden.

Vragen? Mail ons: info@samendementievriendelijk.nl of bel 0800-6002.

Waarom een dementievriendelijke organisatie?

Een dementievriendelijke organisatie:

  • is maatschappelijk betrokken en onderscheidend in de markt
  • heeft een hogere klanttevredenheid
  • biedt een prettige service, ook voor klanten met dementie
  • heeft medewerkers die geen ongemak ervaren in de omgang met klanten met dementie

Vragen of persoonlijk contact?

Liesbeth, Sanne, Sophie en Roderik van ons team Zakelijke Dienstverlening staan je graag te woord en helpen je op weg naar een dementievriendelijk bedrijf.

M info@samendementievriendelijk.nl
T 0800 - 6002 (op werkdagen van 9.00-17.00u)

huis ter duin dementievriendelijk
albert heijn dementievriendelijk
praxis dementievriendelijk

Wij willen dat het algemeen bekend is dat mensen met dementie hier welkom zijn. In ons hotel weet ons personeel hoe ermee om te gaan. Bij dementie is het zo belangrijk dat je met elkaar nog leuke en gezellige activiteiten kunt ondernemen. Wij vinden het waardevol hieraan bij te dragen - Stephan Stokkermans, Managing Director Grand Hotel Huis ter Duin

Met plezier boodschappen doen, ook als iemand dementie krijgt. Dankzij de training weten onze medewerkers hoe ze mensen met dementie goede service kunnen bieden. Een klein beetje extra aandacht maakt een groot verschil. - Cees van Vliet, directeur Winkels en Distributie Albert Heijn

Bij Praxis staat elke klant, dus ook de klant met dementie, centraal. We namen de training dan ook op in onze Praxis e-learningomgeving. Fijn dat we daarmee een bijdrage kunnen leveren aan een maatschappelijk doel: dat mensen met dementie zo lang mogelijk zelfstandig kunnen functioneren. - Merel Vollenberg, Hoofd Personele Ontwikkeling en Organisatie