Ervaringsverhalen2

  • Dementievriendelijke bank ABN AMRO
    Na Bergen op Zoom nu landelijke trainingen
    Dementievriendelijk warm welkom bij landelijke ABN AMRO kantoren!

    Eind mei 2017 berichten wij over de 'Dementievriendelijke warm welkom training' bij ABN AMRO in Bergen op Zoom. In dit verhaal werd gemeld dat, wanneer de training succesvol bleek, ABN AMRO de training in het hele marktgebied, of misschien zelfs landelijk wilde inzetten. Goed nieuws: dat moment is nu aangebroken!

  • training-thuiszorg-tzorg
    Thuishulpen blij met online training
    Bevindingen van thuiszorgorganisatie Tzorg

    Juist in de thuiszorg krijgen medewerkers te maken met mensen met dementie. Daardoor ontstaan soms onverwachte situaties op de werkvloer. Begin dit jaar ontwikkelden wij daarom samen met thuiszorgorganisatie Tzorg de online training 'In de thuiszorg'. Wat zijn hun ervaringen tot nu toe?

  • Klok in zand
    Sluit nabestaanden met dementie niet buiten
    Een methode voor dementievriendelijke uitvaartzorg

    Uitvaartverzorgers komen steeds meer in aanraking met dementie onder nabestaanden. Koert Huber van Terramor Uitvaartzorg ontwikkelde een methode voor dementievriendelijke uitvaartzorg en ontving daarvoor de sticker Samen dementievriendelijk.

  • Certificaten
    Het verhaal van een dementievriendelijke bank
    ABN AMRO wil warm welkom bieden aan klanten met dementie

    Klanttevredenheid bij ABN AMRO betekent niet alleen gewoon goede service leveren. De bank wil graag een Warm Welkom kunnen geven aan álle klanten, ook aan klanten met dementie.

  • dementievriendelijk Roermond
    Ervaringsverhaal van een bijzondere trainer
    Marianne Smitsmans maakt zich sterk voor een dementievriendelijk Roermond

    De Roermondse wethouder Marianne Smitsmans van Zorg en Welzijn zet zich met hart en ziel in voor een groene, sociale en vooral dementievriendelijke gemeente. Ondanks haar drukke werk heeft ze zelfs tijd gevonden om zich als trainer van Samen dementievriendelijk te kwalificeren!

  • dementievriendelijke mondzorg
    Ervaringsverhaal Angelique Schaafsma
    “Ook al heb je dementie, je gebit blijft je gebit”

    Op 28 januari 2016 ontving de praktijk Mondhygiëne & Kindertandverzorging van Angelique Schaafsma in Blaricum de sticker dementievriendelijk uit handen van wethouder Ben Lüken en Jan van Westering, Voorzitter van de afdeling Gooi & Vechtstreek van Alzheimer Nederland. Bijna een jaar na de uitreiking brachten wij een bezoek aan Angelique. Wij waren benieuwd hoe zij en haar medewerkers zich blijvend inzetten om mensen met dementie zo goed mogelijk te kunnen helpen*.

  • Plus de Gors top
    Ervaringsverhaal Plus supermarkt de Gors
    Meer begrip voor mensen met dementie

    Stel… Je bent caissière en bij jouw kassa staat een flinke rij klanten. De klant die aan de beurt is komt er tijdens het afrekenen achter dat hij toch niet alle boodschappen in zijn karretje heeft. De helft van zijn boodschappen is al gescand en de rij achter hem zucht ongeduldig…

  • Sociaal Fonds Taxi dementievriendelijk ervaringsverhaal
    Ervaringsverhaal Sociaal Fonds Taxi
    Sociaal Fonds Taxi wordt ambassadeur

    Peer Vos (Arbocoach) en Ruud de Haan (Hoofd Opleidingen, Arbo en Veiligheid) van het Sociaal Fonds Taxi volgden de opleiding voor trainer Samen dementievriendelijk. Op 19 september jl. ontvingen zij hun certificaat uit handen van onze projectleider Nienke van Wezel. Samen met hen ontwikkelde Samen dementievriendelijk een online training Goed omgaan met dementie, die specifiek gericht is op de taxibranche.

  • Connexxion dementievriendelijk
    Ervaringsverhaal Connexxion
    Connexxion dementievriendelijk op weg

    Gerrit Spijker en Martin Vlug van Connexxion leggen uit hoe belangrijk maatschappelijke verantwoordelijkheid is in het taxivervoer. Voor de chauffeurs is het van belang dat ze dementie leren herkennen en weten hoe ze om moeten gaan met mensen met dementie.