Dementievriendelijke organisaties

  • Certificaten
    Een dementie vriendelijke bank wordt je niet zomaar
    Het verhaal van een dementievriendelijke bank
    ABN AMRO wil warm welkom bieden aan klanten met dementie

    Klanttevredenheid bij ABN AMRO betekent niet alleen gewoon goede service leveren. De bank wil graag een Warm Welkom kunnen geven aan álle klanten, ook aan klanten met dementie.

  • Angelique Schaafsma in haar praktijk
    Ervaringsverhaal Angelique Schaafsma
    “Ook al heb je dementie, je gebit blijft je gebit”

    Op 28 januari 2016 ontving de praktijk Mondhygiëne & Kindertandverzorging van Angelique Schaafsma in Blaricum de sticker dementievriendelijk uit handen van wethouder Ben Lüken en Jan van Westering, Voorzitter van de afdeling Gooi & Vechtstreek van Alzheimer Nederland. Bijna een jaar na de uitreiking brachten wij een bezoek aan Angelique. Wij waren benieuwd hoe zij en haar medewerkers zich blijvend inzetten om mensen met dementie zo goed mogelijk te kunnen helpen*.

  • Plus de Gors top
    Ervaringsverhaal Plus supermarkt de Gors
    Meer begrip voor mensen met dementie

    Stel… Je bent caissière en bij jouw kassa staat een flinke rij klanten. De klant die aan de beurt is komt er tijdens het afrekenen achter dat hij toch niet alle boodschappen in zijn karretje heeft. De helft van zijn boodschappen is al gescand en de rij achter hem zucht ongeduldig…

  • Sociaal Fonds Taxi dementievriendelijk ervaringsverhaal
    Ervaringsverhaal Sociaal Fonds Taxi
    Sociaal Fonds Taxi wordt ambassadeur

    Peer Vos (Arbocoach) en Ruud de Haan (Hoofd Opleidingen, Arbo en Veiligheid) van het Sociaal Fonds Taxi hebben de opleiding tot trainer gevolgd bij Samen dementievriendelijk. Inmiddels gebruiken zij hun kennis om in samenwerking met Samen dementievriendelijk een online training te ontwikkelen, die specifiek gericht is op de taxibranche.

Jouw verhaal

Heb jij ook jouw dienstverlening verbeterd om mensen met dementie goed te kunnen helpen? Je hebt vast een verhaal uit de praktijk dat je graag met ons wilt delen. Vertel het ons en help andere organisaties ook dementievriendelijk te worden.

Samen dementievriendelijk
  • Ervaringsverhaal Connexxion

    Connexxion op weg naar dementievriendelijk vervoer

    Gerrit Spijker en Martin Vlug van Connexxion leggen uit hoe belangrijk maatschappelijke verantwoordelijkheid is in het taxivervoer. Voor de chauffeurs is het van belang dat ze dementie leren herkennen en weten hoe ze om moeten gaan met mensen met dementie.

    Connexxion

Meld jouw organisatie aan voor een training!

Wil je weten hoe jij in jouw organisatie mensen met dementie beter kunt helpen? Meld je organisatie aan! Wij nemen binnen vijf werkdagen contact op.

Sticker