Verwarring

Commercials

De commercials maken deel uit van de publiekscampagne richt zicht op het verhogen van kennis in de maatschappij over het omgaan met mensen met dementie in onze maatschappij. Door bewustzijn te creëren wordt het onderwerp bespreekbaar gemaakt en aandacht gevraagd voor dementie. De campagne stimuleert mensen om dementievriendelijk te worden.

https://vimeo.com/182844347

Over de commercials

De scripts van de vier commercials zijn gebaseerd op waargebeurde situaties, verkregen van eigen ervaringsdeskundigen. De commercials geven in gemiddeld 25 seconden situaties weer die in het dagelijkse leven van mensen met dementie voorkomen.

Commercial De buurvrouw

Deze commercial gaat over Hilde. Hilde heeft dementie. Haar man zorgt voor altijd voor goed haar maar als hij weg gaat, vraagt hij of de buurvrouw even op haar wil letten. 

Commercial Altijd wel iemand

Een lieve dame wandelt in het park. Ze weet niet meer hoe ze thuis moet komen. Vroeger zorgde haar man voor haar, maar hij is overleden en nu voelt ze zich verloren. Gelukkig merkt een dementievriendelijke jongeman op een fiets haar op. Wijst hij haar de goede kant uit?

Commercial Dementievriendelijke bakkerij

Hoe help je iemand met dementie die niet meer weet welk brood hij ook al weer wilde kopen? De medewerkster van de bakker legt dat in deze commercial uit.

Commercial In het zwembad

In de commercial zie je dat de schoonvader niet snapt hoe hij de deur tussen de kleedruimte en het zwembad open moet maken. Wordt hij geholpen? Wat zou jij doen?