Stel je voor...
Je werkt als servicemedewerker en je hebt een telefoongesprek met een meneer. Hij praat heel zachtjes en komt onzeker over. Hoe weet je dat hij dementie heeft én hoe open je vervolgens het gesprek? Je ontdekt het in de training.
Je werkt als servicemedewerker en je hebt een telefoongesprek met een meneer. Hij praat heel zachtjes en komt onzeker over. Hoe weet je dat hij dementie heeft én hoe open je vervolgens het gesprek? Je ontdekt het in de training.
Tegen een kleine vergoeding kan ook een training op locatie worden aangevraagd. Een speciaal hiervoor opgeleide trainer biedt medewerkers een gerichte training met voorbeeldsituaties uit de dagelijkse praktijk van jullie filiaal.
Deze gratis online training is gebaseerd op de ‘GOED-methode’. Er zijn vier onderdelen: herkennen, geruststellen, oogcontact maken en even meedenken. Elk onderdeel bestaat uit vier vragen. Het volgen van de training kost je ongeveer 15 minuten.
Volg de training en motiveer collega's bij andere filialen en andere banken om dat ook te doen. Meer kennis over het herkennen van dementie en hoe hiermee om te gaan is belangrijk voor dienstverleners in de financiële sector. Zo draag je eraan bij dat mensen met dementie zo lang mogelijk zelf hun bankzaken kunnen blijven doen.
Blijf op de hoogte met de mooiste ervaringsverhalen, het laatste nieuws en de nieuwste dementievriendelijke tips.