Goed omgaan met dementie bij de bank

Hoe ga jij om met een klant met dementie?

Een training 'Omgaan met dementie' voor medewerkers in de financiële dienstverlening, is dat nodig?

Jazeker, want 1 op de 5 mensen krijgt dementie. Ruim 70% van hen woont thuis en regelt nog graag zelf de bank- of hypotheekzaken. Ontdek hoe jij als bankmedewerker met klantcontacten mensen met dementie goed kunt helpen.

https://vimeo.com/273638316

dementievriendelijk bij de bankStel je voor...

Een echtpaar van wie je weet dat meneer dementie heeft wil de mogelijkheden bespreken voor het machtigen van een familielid. Meneer komt af en toe moeilijk uit zijn woorden. Zijn vrouw neemt dan snel het woord over. Hoe reageer jij?

dementievriendelijk bij de bankMaak een team aan met je collega's

Je kunt de trainingen in je eentje volgen, maar ook als team! Wel zo gezellig en stimulerend. Nodig je medewerkers of collega’s uit en doe allemaal een training. Zo helpen jullie mensen met dementie nog beter en verbeter je de klantenservice!

dementievriendelijk bij de bankLiever een live training op kantoor?

Tegen een kleine vergoeding kan ook een training op locatie worden aangevraagd. Een speciaal hiervoor opgeleide trainer biedt medewerkers een gerichte training met voorbeeldsituaties uit de dagelijkse praktijk van jullie filiaal.

Goed omgaan met dementie

Over de online training

Deze gratis online training is gebaseerd op de ‘Doe GOED-methode’. Er zijn vier onderdelen: herkennen, geruststellen, oogcontact maken en even meedenken. Elk onderdeel bestaat uit drie vragen. Wanneer je de training meerdere keren doet, verschijnen er steeds andere vragen en komen er verschillende situaties voorbij. Het volgen van de training kost je ongeveer 15 minuten!

Om de training te kunnen doen vragen wij jou om je aan te melden met je e-mailadres en postcode. Zo kunnen wij zien waar de beweging in jouw provincie het hardst groeit! Na het invullen van je gegevens ontvang je een welkomstmail. We vragen je nooit om een donatie en sturen geen ongevraagde mails.

In de omgang met dementie is nog veel te winnen!

Deel daarom deze pagina en dit filmpje, zodat collega's bij andere filialen en andere banken ook de training kunnen doen. Meer kennis over het herkennen van dementie en hoe hiermee om te gaan is belangrijk voor een branche die bekend staat om haar klantgerichtheid!